torsdag 22 oktober 2009


Idag har det varit en helt okej dag, kände till och med att jag gjorde någonting bra. Det är sällan att sådana dagar existerar just nu. Varför det är så beror väl mest på att jag har väldigt lätt för att ta åt mig, vilket i sig beror på en längre depression.

Jag vet inte hur allvarligt, har inte kommit till en psykolog. Fast det har blivit bättre sen jag fick jobb, kommer ut utanför huset och träffar människor i alla fall. Men jag måste komma till någon för att prata, tidigare har jag dämpat min ångest med diverse saker; alkohol, jobb, passivitet, ilska, mat och shopping. Fast det värsta är när jag har fått ett svart hål och handlat tills det att plånboken är tom. Inte var det värdefulla saker heller utan typ mat, alkohol och godis. Fast nu jobbar jag hårt på att få kontroll över mitt liv men jag behöver hjälp till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar